Hastings, London 96' and London 05'

26.02.2023

Má první cesta do Anglie byla školní zájezd v červnu 1995 s gymplem. Jeli jsme do Hastings, kde jsme 4 dny chodili do školy, a odpoledne se věnovali dalším aktivitám a "sightseeing" činnostem. Autobusem jsme dojeli do Dunkerque , odtud trajektem do Doveru. Trajekt byl super zážitek. Cestou do Hastings jsme navštívili Cantenbury. Rozvezli nás po rodinách, kde jsme byli ubytováni, po celém Hastings. Já jsem byla s Léňou Křižkulou v malém domečku na kopci. Ve škole nás testem rozdělili do tříd podle znalosti, předpokládám. Nevím.  Po odplednách jsme poznávali Hastings, její památky, jako staré pašerácké jeskyně, kostely, mořský přístav, "The Cliffs", Sea Life Centre  a podbně. Jeden den nás pak vyvezli do Brightonu, který jsme si mohli samostatně projít. Večer jsme se scházeli s ostatními, a jeden večer přišli opravdu pozdě. Tímto se rodině velmi omlouvám, muselo to pro ně být přitěžující. Cestou zpět jsme navštívili London, prošli kolem Buckinghamu, Big Benu, Wedsminsteru, i na Traffalgaru jsme byli, a muzeum Madame Tussauds jsme také viděli. Tenkrát byla závěrečná procházka starými uličkami Londonu hodně peprná, až nepříjemná. Na zpáteční cestě trajektem jsem si cestu velmi užila, běhala jsem po lodi nahoru a dolu, všude, vodák se ve mně prostě nezapře.

Druhá cesta do Anglie byla přímo do Londýna, kdy bývalý přítel měl v Londýně bratrance, či co to bylo. S autobusem Student Agency, kdy jste si zaplatili cestu na přesný čas, z Prahy a zpět na pět dní. Přes noc tam, přes noc zpět, tři dny v Londonu. Co mohu říci je, že to bylo velmi únavné. Navíc "ano v bytě teď máme dvě místa volná" znamenalo, že ve dvoupokojovém bytě, kde ještě na chodbě byla z osb přistavěna jedna komůrka, bydlelo 10 lidí, dva v posteli, dva na zemi, v komůrce o půl metru čtverečním jen 2 osoby. Takže jsme spali na zemi vedle bratrancovy postele, večer se všichni scházeli, vařili si navzájem, jeden večer u bratrance v pokoji koukali na film, asi 8 lidí, takže jsme museli se spaním počkat, až dokoukají a odejdou. Celý den jsme brouzdali Londýnem, a pak ani spát nešlo. Nicméně, viděla jsem toho spoustu, přestože metro bylo pekelně drahý, vlastně to byla největší finanční položka celého zájezdu. Kde všude jsem byla...kde začít... Centrum Londonu, tedy opět Buckingham, Wedsminster, Houses of Parliament, nějaký ten park tam, jeden druhý, Traffalgar, Greenwich, Big Eye, St. Pauls Cathedral, The Tower, Tower Bridge, Piccadily Circus, kolem Sherlocka jsme šli, a já už si vše asi nepamatuji. Z muzeí to bylo námořní muzeum, muzeum na Traffalgaru, Greenwich, a opět Madame Tussauds. Chvíli trvalo, než jsem si zvykla na Londonský přízvuk. Nicméně to byl přes veškerou únavu zážitek pěkný.  Autobus najel na vlak, a tunelem jsme se dopravili tam i zpět. Ráno pak byla sranda dostat se z Prahy domů, protože se nebylo možné dostat do autobusu do Liberce.

Co bych ještě chtěla stihnout je návštěva Skotska a Irska. Možná se mi to jednou povede....